☰ Dersleri Göster

Hiyerarşi penceresi ve Sahne mantığı

Bu derste basit bir senaryo üzerinden bir sahnede yapılabilecek temel eylemleri öğreneceksiniz.

Kursa 27.99 TL'ye kayıt olmak için TIKLAYINIZ.

                           

Bir oyun birden fazla sahneden oluşabilir örneğin bir oyunda birden fazla sahne oluşabilir. Örneğin bir oyunda 5 tane sahne kullandığımızı düşünelim

Bunlar Menü,Level01,Level02,Kazanma,Kaybetme sahnesi olsun. Mesela oyun içerisinde oyunu başarıyla sonuçlandırırsak Kazanma sahnesinin açılmasını ya da oyunda yandığımız zaman kaybetme sahnesine yönlenmesini istiyorsak her bir işlev için farklı sahneler oluşturuyoruz. Bu bizim oyun içerisindeki düzeni disipline etmemiz açısından kolaylık sağlıyor. Elbetteki bütün oyunu tek bir sahne içerisinde yapmanız mümkün ama ben size sahne halinde oyunu parçalara ayırmayı anlatacağım.

  • Menü
  • Oyun
    • Level01
    • Level02
  • Kazanma
  • Kaybetme

Örneğin 5 sahnemiz olduğunu söylemiştik. Bu 5 sahnede de her sahnenin kendine ait içinde olan objeler var. Örneğin bir main camera bir objedir. Yani kamera bir oyunun olmazsa olmazıdır. Çünkü nasıl ki gerçek hayatta kameraya aldığımız anları daha sonradan izleyebiliyorsak Main Camera sayesinde de oyunun içerisinde objeleri görebiliyoruz. Bunun için scene ve game adında iki farklı penceresi var ama bunları daha sonra anlatacağım. Şimdi biraz hiyerarşi kısmına odaklanalım.

Hiyerarşi kısmında bir sahnede bulunan objeler görüntülenir. Yani siz tasarlamış olduğunuz bir sahnede kullandığınız objeleri buraya koyarsınız ve isterseniz bu hiyerarşide bulunan objeleri sahnenizde bir anda gösterebilir ya da bir objeyi hiyerarşide gizleyebilirsiniz. Belki oyun bittikten sonra bir skor görüntülemek istiyorsanız bu skor tablosunu hiyerarşi kısmında tutarsınız ama oyunda gizlersiniz , oyun bitince de bir anda aktif hale getirerek kullanıcıya gösterip daha sonradan bunu yine gizleyebilirsiniz ya da dilerseniz oyunda var olan bir oyuncu oyundaki bir elmayı yediğinde elma objesini hiyerarşiden silersiniz ve böylece sahneden elma objesinin gitmesini sağlarsınız. Kısacası hiyerarşide oyun içerisinde kullandığınız objelerin bulunduğu yerdir. Bu kullanma işlemlerini farklı farklı şekilde yapabilirsiniz.

  • Objeyi oyunda gösterebilirsiniz.
  • Objeyi oyunda saklayabilirsiniz.
  • Objenin oyun içerisindeki görevi bittikten sonra hiyerarşiden silebilirsiniz.
  • Hiyerarşide olmayan bir objeyi oyun esnasından oluşturup hiyerarşiye dahil edebilirsiniz.

Özetle oyun içerisinde var olmasını istediğiniz bütün objeler hiyerarşi kısmında olmak zorundadır.

Hiyerarşide görüntülenen her şey bir objedir.